Verslo Europoje „ Pirmoji taisyklė“
Nuo ko prasideda verslas užsienyje? Vadybininkams kartais nepakanka „ septinto pojūčio“, kad išsiaiškinti Europos partnerio sielos gudrybes.
Su didėjančia glabalizacija lietuvos bendrovės vis daugiau patenka į Europos rinkas. Tarptautinių sandorių, projektų ir kitų bendradarbiavimo formų tampa vis daugiau. Ar tai reiškia, kad pradedant verslą užsienyje pakanka žinoti tik bendrąsias taisykles? Priešingai! Kiekvienoje šalyje galioja atskiros verslo taisyklės. Pavyzdžiui, Rusijoje ir Vokietijoje, to paties projekto įgyvendinimas visiškai skiriasi. Tai pirmoji taisyklė, kurią turi įsisavinti kiekvienas, kuris ketina dirbti su užsienio partneriais ar pradėti naują karjerą Europos bendrovėje.
Kultūra - svarbus verslo elementas
Verslo plėtros poveikis pasauliniuose mąstuose turi daug kultūrinių veiksnių. Žmonės iš prigimties – egocentriški, todėl mūsų elgesį lemia jau nustatyta esama vertybių sistema. Nesistenkite verslo partneriui primesti savo vizijų, verslą reikia kurti, naudojant savo intuiciją. Žinoma, tik savo „ septinuoju pojūčiu“ pasikliauti rizikinga. Tarptautinio verslo menas padės pasiekti aukštumų Europoje.
Taigi, nepasiduokite paplitusia klaidinga fraze, kad su anglu kalba visur jūsų durys atvertos. Žinoma, tai yra tarptautinė bendravimo kalba, bet praktiškai mums nuolat tenka susidurti su skirtingais žmonių mentalitetais. Net jeigu jūsų Vokiečių partneriai kalba angliškai – nepamirškite jiems taip pat ši kalba nėra gimtoji. Gebėjimas kalbėti partnerio kalba turi būti įvertinta. Ir pagrindinių žinių turi užtekti, kad sukurti gerą bendradarbiavimo atmosferą.Ir dar svarbūs niuansai – nuo jų priklauso tarptautinės karjeros sekmė ar nesekmė. Siūlau patikrinti, ar esatę pasirengę dirbti, pavyzdžiui, Lietuvos ir Vokietijos verslo sferoje.
Klausimai savikontrolei:
- Ar jus kalbate vokiškai? Pagalvokite iš anksto, kaip vyks bendravimas, jeigu jūs neturite reikiamų žinių.
- Kokie skirtumai jums pažįstami tarp Lietuvos ir Vokietijos?
- Parašykite ar nupieškite ant popieriaus lapo situacijas, su kuriomis galite susidurti Vokietijoje. Kaip ketinate elgtis?
- Jums teks dirbti ne tik su vokiečiais, bet ir pasinerti į kasdienį gyvenimą Vokietijoje.
Pagalvokite apie etiketą, kuriuo laikysites, pavyzdžiui, pietų ar vakarienės metu valgydami su bendradarbiu iš Vokietijos.
Siekiant įvertinti savo gebėjimus ir tarpkultūrinę patirtį, siūlau patikrinti savo profesonalinį lygį pagal keturis kriterijus.
1 Kriterijus : Darbo žinios
Ar esate susipažinę su šalimi, kurioje ketinate dirbti? Kokios vertybės yra šioje visuomenėje? Ar žinote šalies istoriją? Kokia jos reikšme šiandien? Sudarykite 10- ies kompetencijų sąrašą, kurie svarbus verslui Lietuvoje. Išdėstykite juos prioriteto tvarka. Pabandykite palyginti šią skalę su jūsų parnerio padėtimi toje šalyje.
2 Kriterijus : Socialiniai įgūdžiai
Kaip jus susitvarkote su stresu? Ar galite išspręsti konfliktus dialoge, atsižvelgiant į kultūrinę partnerio charakteristiką?
3 Kriterijus : Asmeninės savybės
Žinote, kas formuoja jūsų pasaulėžiūrą? Kokią reikšmę jums turi kultūrinės vertybės? Kokį poveikį jūsų asmenybei turi tokios vertybės kaip šeima, išsilavinimas, darbas?
4 Kriterijus : Branda
Pabadykite pažvelgti į savo kultūrą iš šalies ir paanalizuokite ją.
Mintys kelyje
Berlynas – ne Vilnius
Žengiant pirmuosius Europoje žingsnius ir užmezgant ryšius su naujais partneriais, pavyzdžiui vokietija, svarbu prisiminti apie kulūtinius, ekonominius ir socialinius ypatumus šalyje. Net jeigu jus jaučiate, kad Vokietijos kultūra jums artima, o naujos komunikacijos priemonės padės greitai užmegzti ryšius, nepamirškite, kad skirtumų yra visada. Žinoma, intuicija jums padės, bet svarbu prisiminti apie pasirinktos strategijos galimas pasekmes.
Svarbi tarptautinio verslo savybė – bendravimo lygis. Anglų, kaip pirmoji tarpautinio bendravimo kalba, ne visada leidžia pasiekti norimą rezultatą.
Taip pat venkite kitiems „įpiršti“ savo nuomonę . Jūsų partneris šiuo atvėju turi savo viziją. Kultūrinis partnerio šalies žinojimas ir šiuolaikinis pasirengimas bus pirmieji žingsniai kelyje į sėkmę.
O kad įsitikinti, jog Vokietijos verslas jums tinka, reikia pažiūrėti, kokius produktus ir paslaugas jums siūlo Vokietijos kompanija, kokia yra jų istorija ir koks požiūris. Kas jums svarbiau – greita sekmė ar ilgalaikis planavimas? Išrenkant antrąjį variantą galima drąsiai teigti, kad jūsų bendradarbiavimas su Vokietijos partneriu bus „vaisingas“.